3/10/2011

GERILA MARKETING

Gerila marketing (dopunjeno i prošireno izdanje)
Autor: Džej Konrad Levinson

Naslov originala: Guerilla Marketing, Jay Conrad Levinson, 2007.

Izdavač za srpsko tržište: IPS, Beograd
Godina izdanja: 2008.

Scan0002

Ove nedelje Vam predstavljam Gerila marketing Džej Konrad Levinsona, koji osamdesetih godina proslog veka i 

stvorio termin gerila marketing, nasuprot klasičnom marketingu, kakav se uči na fakultetima.


Ova knjiga je od kako se pojavila bestseler, a Džej Konrad Levinson je poznat po tome što je pre nego se otisnuo u konsultantske vode samostalnog posla, bio potpredsednik i kreativni direktor čuvenih advertajzing agencija kao sto su: J Walter Thomspon i Leo Burnett.
Gerila marketing, gusto pisan i isto tako štampan, na 370 stranica donosi pregršt saveta za uspešno marketiranje malih i srednjih preduzeća koja pre svega imaju ograničeni marketing budžet.



Šta je gerila marketing?


Guerila marketing je nekonvencionalni sistem taktika i marketing promocija, koje se zasnivaju na malom budžetu. U savremenoj marketing praksi termin gerila marketingoznačava brze, dinamične i nekovencionalne marketing metode, kojima ne pirbegavaju najveći igrači na tržištu, već oni sasvim mali i/ili srednji.

Krajnji cilj svih marketinških aktivnosti po Levinsonu nije povećanje prodaje, već stvaranje profita. 


Stoga se i krajnji rezultati uspešnosti svih gerila strategija koje Levinson preporučuje mere u povećanju profita.  



Izdvojićemo za Vas nekoliko zanimljivih ideja iz Gerila marketinga:

•    Kupac je uvek na prvom mestu. Ukoliko želite da prodate Vaš proizvod ili uslugu, morate da uspostavite odnos za kupcem. 


On mora da se zasniva na poverenju i podršci. Vi morate da razumete potrebe Vašeg kupca i da mu ponudite proizvod koji će da ispuni njegova očekivanja kao i Vaša obećanja.


•    Kada primenjujete gerila marketing taktike, biti mala ili srednja kompanija je uvek prednost nego biti velika. Mali biznisi mogu mnogo lakše da dopru do svojih klijenata jer su bliskiji sa njima, u direktnijem su kontaktu i mnogo su brži i fleksibilniji kada treba uvesti promene. 

Jay-conrad-levinson-knjige 




Principi gerila marketinga:


•    Guerrila marketing naročito odgovara manjim biznisima i preduzetnicima.
•    Nije dovoljno uložiti samo novac u marketing, već je u gerili bitnije uložiiti vreme, 
energiju, stpljenje i kreativnost.
•    Pratite raspoloženje svojih starih mušterija, negujte odnose sa njima, njihova preporuka će Vam doneti nove mušterije.
•    Vodite evidenciju koliko ste novih mušterija dobili svakog meseca.
•    Kreirajte Vašu marketing strategiju, naoružajte se stpljenjem i merite rezultate.
•    Koristite nove tehnologije kako biste unapredili svoje poslovanje.
•    Krajnji cilj nije povećanje prodaje,već krajnje povećanje zarade.
Kome će najviše koristiti ova knjiga?
Ukoliko niste apsolutni početnik, onda Vam savetujemo da pročitate ovu knjigu, podsetićete se mnogih detalja koje ste verovatno zaboravili, a saznaćete i neke nove.
Ukoliko se prvi put ozbiljnije susrećete sa makretingom, i nameravate da saznate nesto više o njemu, naročito o gerila taktikama, kao i da počnete da ga primenjujete, kreirajucistrategiju koja ce da pomogne povećanju profita Vaše firme, onda olovku u ruke, hvatajte beleške i učite.

0 komentari:

Objavi komentar

 
;