6/15/2011

IZRADA FACEBOOK OGLASA IV - Ciljanje publike (Targetiranje)

„Ciljajte na mjesec. Čak i ako promašite pašćete među zvijezde.“ Les Braun

Za razliku od Google AdWords-a koji se oslanja isključivo na ciljanje oglasa na temelju ključnih riječi, koje ljudi koriste u svojim pretragama, na Facebook-u možete ciljati publiku na različite načine. Vjerovano ste primjetili kada ste pravili svoj Profil da je Facebook od vas tražio tone demografskih informacija. E pa te informacije služe upravo za ciljenje publike prilikom oglasa, zapravo sve informacije koje napišete o sebi, služe u svrhe marketinga. U ciljanju možete koristiti bilo koju kombinaciju ovih faktora:

• Lokacija – Grad, država, pokrajina...
• Demografki podaci – dob , pol, status veze, jezik...
• Interesovanja – ciljanje na temelju povezanih ključnih riječi.
• Obrazovanje i zanimanje – Srednja škola, Fakultet, Diplome...
• Veze – ciljanje na temelju veza: Fan Stranice, događaji, Grupe ili aplikacije; korišćene kod korisnika i njihovih prijatelja.

Kao što vidite većina opcija ciljanja je bazirana na informacijama Facebook Profila. Pošto su ovo bitne stavke govoriću pojedinačno o svakoj od njih. Kada shvatite kako ove opcije funkcionišu zasebno imaćete bolju ideju kako ih zajedno možete koristiti u pronalaženju svoje ciljne grupe.

Ako imate Fan Stranicu, trebali biste imati uvid o profilu zainteresovane publike, ako nemate Stranicu... pa, napravite je. Na našim prostorima još uvijek ne postoje portali na kojima ćete moći pronaći besplatne informacije o svome tržištu. Tako da je najjeftinije, a na duže staze, i efikasnije da sami proučite svoje tržište. To će vam se mnogostruko isplatiti.

Pretražujte internetom pomoću ključnih riječi, naravno obratite pažnju na konkurentske firme. Pogledajte kako na zapadu stvari funkcionišu. I raspitajte se kod stručnjaka (svaka marketing agencija raspolaže sa određenim informacijama koje će vam dati da bi vas zainteresovala za svoju uslugu). Sve informacije koje dobijete, pomoćiće vam u ciljanju na samom startu procesa. A znanje je moć.



Ciljanje lokacije
Ne samo da možete ciljati na zemlje i različita područja svijeta, u mogućnosti ste da suzite ciljanje na regije ili gradove. Ovo je posebno efikasno za promociju malih kompanija, jer omogućava da dođete do klijenata u svome okruženju.

Osim što se možete fokusirati na grad, Facebook vam omogućava da odredite radius vaše reklame od 10, 30 i 50 milja od izabrane lokacije. Takođe, možete unijeti više lokacija i ciljati sve ljude u tim mjestima, ili možete pokrenuti zasebne kampanje za svaku lokaciju pojedinačno.

Efikasnost ciljanja je nešto što ćete postići iprobavanjem, ali imajte na umu da su mogućnosti neograničene kada shvatite moć ciljanja lokacije.

Ciljanje ključnih riječi
Ovo je jedan od najefikasnijih načina za pronalaženje vaše ciljne grupe na Facebook-u. U svakom Profilu korisnika Facebook-a je popis njegovih interesovanja, aktivnosti, najdražih knjiga, TV emisija, filmova, hrane... U mogućnosti ste da odaberete prikazivanje vaših oglasa onim korisnicima koji imaju interesovanja vezana za vašu ponudu.

Ciljanje starosne dobi
Koristeći Facebook, možete ciljeti korisnike na temelju njihove dobi ili promovisati svoju ponudu svima od 13 godina i nadalje. To je način da budete 100% sigurni da ćete dosegnuti grupu koju želite.

Ako je vaša ciljna grupa predstavlja žensku populaciju, vjerovatno ćete imati male koristi od toga da uključite i žene ispod 18 godina. One vjerovatno nemaju kreditnu karticu (novčanik je ipak kod roditelja). Zato odaberite starosnu dob od 20 godina na više. Tako će se vaš oglas pokazivati na profilima žena koje su platno sposobne, pa prema tome, predstavljaju sigurnije tržište. I nemojte misliti da je Facebook mjesto isključivo za mlade.

Ciljanje rodjendana
U odjeljku „Advanced Demographics“, nalazi se opcija „Target people on their birthdays” (ciljanje ljudi na njihove rođendane). Zbog socijalne prirode Facebook-a, ljudi dobijaju gomile poruka i čestitki za svoj rođendan, dobijaće i virtualne darove ili elektronske razglednice. A svaki dan, više od milion ljudi na Facebook-u, slavi rođendan. Ako ste kreativni, možete pozicionirati vašu ponudu kao dar ili posao koji je dostupan samo njima na njihov rođendan, a ova opcija će vam pomoći da ih pronađete.


0 komentari:

Objavi komentar

 
;