4/15/2011

FACEBOOK MARKETING STRATEGIJA - Top 10 najboljih facebook brendova - 2. dio

Barak Obama
Tokom svoje predsjedničke kampanje, Barack Obama i menadžer cijele kampanje, David Plouffe, su se okrenuli ka socijalnim medijima kao načinu da dopru do glasača. Ovo je omogućilo Obami da vidi probleme američkih glasača, naravno, one koje su htjeli podijeliti sa njim. Obamino korišćenje socijalnih medija i njegovo aktiviranje ljudi da pomognu u širenju poruke njegove kampanje je jedan od primarnih razloga zašto se sve tako uspješno završilo kada je u pitanju sakupljanje sredstava i pobjeda koju je odnio nad senatorom Johnom McCainom na izborima. Jedan od primarnih sredstava koje su Obama i njegovi saradnici upotrebili bilo je korišćenje Facebook Stranice (www.facebook.com/barackobama).



Nakon što je Obama postao 44. američki predsjednik, njegov tim je nastavio sa korišćenjem Facebook-a kao sredstva direktne komunikacije sa američkom javnošću. Facebook stranica je veoma aktivna i obično se ažurira jednom dnevno. Ono što je izdvaja od svih ostalih stranica u grupi Top 10 je činjenica da je Obamina stranica zatvorena za objavljivanja informacija od strane fanova. Ovo je bilo i očekivano i sigurno niko nije bio iznenađen ovim činom. Još uvijek je svima dozvoljeno da komentarišu, kao i opcija „Like“ ili da podijele bilo koji podatak koji je Obama već objavio.

Iako stranica nije neobična niti inovativna, ako ništa drugo, zanimljivo je vidjeti predsjednika Obamu i Bijelu kuću.

Jonas Brothers
Jonas Brothers je bend koji se uglavnom dopada tinejdžerkama. Jonas Brothers su iskoristili Facebook  stranicu kao jedini način da ostanu u kontaktu milionima fanova sirom svijeta. Kada se uputite na stranicu  Jonas Brothers-a (www.facebook.com/jonasbrothers), stižete pravo na Box tab, gdje imaju  aktivnu stranu namjenjenu diskusijama. Jonas Brothers vam, kao njihovim fanovima, takođe dozvoljavaju da slušate njihovu muziku putem muzičke aplikacije, kao i da kupite njihov najnoviji singl putem iTunes-a.


Na stranicu su dodali i neke od svojih video spotova, kao i video snimke rađene iza scene tokom koncerata, studijske snimke pjesama i drugo.

Jonas Brothers dozovoljavaju svojim fanovima da postave video snimke, baš kao što to i oni sami čine. Postoji doslovno na hiljade postavljenih video snimaka. Iako Jonas Brothers nisu postavili mnogo fotografija, njihovi fanovi su to uradili umjesto njih i sada se na stranici nalazi na desetine hiljada fotografija. Kao dodatak njihovoj otvorenoj komunikaciji sa fanovima kroz video snimke, fotografije i otvoren i aktivan zid, takođe redovno ažuriraju listu događaja na kojoj su upisani svi njihovi koncerti kao i ostali javni nastupi.

Iako su Jonas Brothers mogli doprinijeti ovome i na svom web sajtu i još uvijek integrisati Facebook Live Chat Box, slično onome što su CNN i NBA radili, Jonas Brothers su odlučili da se pridržavaju samo Facebook-a. Šta više, na ovoj stranici postoji i aplikacija posvećena samo Jonas Live iskustvu.

U junu 2009., Jonas Brothers su uživo održali web pojavljivanje putem integracije Ustream-a i Facebook Live Chata. Kako bi se proširila poruka neposredno ispod Ustream aplikacije se nalazi dugme „Dijeli“ putem kojeg fanovi mogu da pokažu ovo i svojim prijateljima. Jonas Brothers su takođe imali i aplikaciju Calendar koju su fanovi mogli instalisati na svoj profil kako bi mogli da prate događaje u vezi za Jonas Brothers.

Ove je bio jedan od odličnih primjera kako muzičari mogu da iskoriste socijalnu mrežu za direktno povezivanje sa fanovima. Posebno kada su u pitanju bendovi kao Jonas Brothers, Facebook mreža im služi kao platforma u budućem povezivanju sa fanovima.

Gavin Newsom
U vrijeme pisanja ovoga članka, Gavin Newsom je trenutni gradonačelnik San Franciska. Gradonačelnik Newsom se trenutno kandiduje za mjesto guvernera Kalifornije (danas je zamjenik guvernera). Kako bi dobio podršku u svojoj kampanji, Gavin se okrenuo ka Facebook-u kao glavnom pomoćniku. Od septembra 2009. Gavin ima više od 57, 000 pristalica na svojoj Facebook stranici (http://www.facebook.com/gavinnewsom).


Gavin je odlučio da doda još nekoliko zanimljivih  aplikacija na svoju stranicu. Dodao je „Dodaj“ i  „Podrži“ opciju koja se instalira i na vaš profil, pokazujući podršku upućenu Newsomu. Tu je takođe i link namijenjen donacijama, a nalazi se odmah ispod opcije za podršku. Ako želite da donirate novac kampanji, on se prenosi u smjeru sajta treće stranke koja prima novac u ime kampanje. Ali Gavin ne koristi stranicu samo da bi poboljšao svoju kampanju. 

Gavin i njegov tim svakodnevno se bave aktivnim ažuriranjem stranice. Ovi postovi koje postavlju na zid stranice raznolikog su sadržaja, a sastoje se od kratkog pregleda kampanje, pitanja postavljenih od strane društva, kao i neke zabavnih sadržaja. Newsomov tim se takođe dobro snašao sa korišćenjem FBML koda za stvaranje nove, odabrane sekcije za njihovu stranicu.

Kreirali su i tab „Pridruži se“ gdje možete da unesete neke osnovne informacije i postanete Gawinova pristalica.  Još jedan kreativan čin ovog tima je bio kreiranje FB Kapitena - administratora.

„Postranite Facebook kapiten. Bićete prvi obaviješteni o našim aktivnostima na Facebook-u i mi ćemo tražiti vašu pomoć u organizovanju i sakupljanju sredstava, kao i ažuriranju stranice. Ovo je divan način da pomognete napredovanje kampanje!“

Kao što možete vidjeti iz gore navedene izjave, Gawin i njegov tim snažno vjeruju u upotrebu Facebook-a kao pomoći tokom kampanje.

Pored prilagođenih tabova kreiranih od strane kampanje, oni koriste i standardne tabove u istoj mjeri. Stalno ažuriraju listu događaja sa svim Gavinovim gostovanjima i događajima vezanim za kampanju. Tim kampanje je postavio mnogo fotografija, a čak nekoliko stotina je postavljeno od strane pristalica ove kampanje.

Jedna sekcija koja se zaista ističe je dio označen kao„Bilješke“. Ako se pretplatite na blog određenog brenda, proizvoda, poznate ličnosti ili osobe, preko ove sekcije obično možete da primite direktan udarac. Opšta je stvar da, ako imate blog, nakon prijavljivanja automatski se na vašem zidu pojavljuje link bloga. Ovo je zapravo standardna opcija na Facebook-u koja vam dozvoljava da se njom služite bez instalisanja pratećih dodatnih aplikacija.

Ali Gawinova kampanja je odlučila da ne koristi sekciju za Bilješke samo na ovaj način. Iako je poznato da ova kampanja koristi neke postove već navedene na zvaničnom web sajtu kampanje (http://www.gavinnewsom.com), ovo ne predstavlja jedini izvor informacija kada su bilješke u pitanju. One se pojavljuju kao originalni materijal, koji se ne pojavljuje nigdje drugdje ili je povučen putem RSS-a.

Vin Diesel
Vin Diesel je internacionalna filmska zvijezda poznata po filmovima „Brzi i žestoki“, „Brzi i žestoki 2“ i „XXX“. Sva tri filma su bila dobro prihvaćena od strane društva. Stoga i nije toliko čudno vidjeti da je i Vin Diesel aktivan na Facebook-u zajedno sa jos 7.7 miliona fanova od marta 2010. godine.(http://www.facebook.com/VinDiesel)

Razlog iz kojeg je Vin odabran kao jedan od najboljih u klasi nije u inovativnosti stranice, već u njegovoj aktivnosti kao čovjeka. Vin koristi osnovne aplikacije kao što su: fotografije, video snimci, diskusije, kao i zid, radi ostvarivanja direktne komunikacije sa svojim fanovima i na taj način im dozoljava da zavire u njegov život iza kulisa.


Vin ažurira svoj zid jednom u svakih nekoliko dana ili jednom dnevno. Postavio je mnoštvo fotografija snimljenih tokom snimanja filma, koje su urađene iz zabave, sa raznih događanja, kao i one snimljene tokom slobodnog vremena. Postavio je i nekoliko video snimaka u kojima odgovara na najčešće postavljana pitanja od strane publike i u kojima govori o putovanjima ili nečemu sličnom što mu je u tom momentu bilo zanimljivo. Vin takođe ažurira i svoj tab sa događajima gdje objavljuje sve datume u vezi sa njegovim pojavljivanjima na televiziji, intervjuima, filmovima koji stižu u bioskope i slično.

Ono sto izdvaja ovu stranicu iz mnoštva drugih je to što iza ovoga zaista stoji Vin Diesel. Bilo bi jednostavnije da Vin ima neki tim koji će mu pomagati iz Facebook-ove „Biblioteke iznenađenja“, ali umjesto toga, on sve radi sam. Ovim putem je u direktnom kontaktu sa fanovima. Na ovaj način je omogućen kontakt fanova sa Vinom, jer da nema Facebook-a ili drugih socijalnih mreža većini fanova to ne bi bilo moguće. Iako je Vin samo jedna osoba i nije u mogućnosti da odgovori na svako pitanje ili komentar koji mu je upućen, samim tim što je konstantno aktivan, pokazuje fanovima da se zaista trudi da ostane u kontaktu sa njima.  

0 komentari:

Objavi komentar

 
;