6/03/2011

IZRADA FACEBOOK OGLASA - PRVI DIO

Dugo vremena, Google Adwords je držao poziciju br.1 u internet oglašavanju. Kao najposjećenije mjesto na Internetu, oglašavanje na Google-u trgovcima pruža pristup najvećem današnjem online prometu. Međutim, zbog sve veće upotrebe, Google Adwords je postao prepunjen pravilima, smjernicama, ocjenama kvaliteta, te niza drugih ograničenja koje generisanje rezultata čine sve težim i težim.

Radi stalnih promjena, mnogi trgovci nisu u stanju da prate tok njihovog reklamnog procesa i troškove. Frustrirani, mnogi ljudi jednostavno odustaju i okreću se drugim opcijama. A druga opcija je Facebook.

Kao druga najposjećenija stranca na Internetu (u Americi je već na prvom mijestu), Facebook je u mogućnosti da se takmiči sa Google-om, kao alternativna mogućnost oglašavanja. Iako su neki elementi zajednički, nemojte misliti da svoje iskustvo sa Google Adwords-om možete primjeniti na Facebook.

Pogledajmo šta je to što Facebook oglase čini tako jedinstvenim i kako ih možete koristiti za reklamiranje vaše ponude.

Facebook Ads
Ako redovno posjećujete svoj Facebook Profil, vjerovatno već znate kako Facebook oglas izgleda.

Kao što možete vidjeti, Facebook Oglasi se prikazuju na desnoj strani vaše Facebook stranice u okviru koji se naziva „Ad Space” ili ti po naški: oglasni prostor. Unutar oglasnog prostora ima i do tri mjesta za Facebook oglase.

Iako možete ciljati vaše oglase na temelju brojnih čimbenika, vi nemate kontrolu nad redosledom (prvi, drugi, treći) unutar oglasnog prostora. Umjesto toga, Facebook se koristi algoritmom koji procjenjuje najuspješnije oglase na temelju različitih čimbenika, uključujući istoriju oglasa i njegovu ponudu, te ih svrstava u skadu sa tim. Da bi odredili koji će se oglas prikazati kod kojih korisnika, Facebook se oslanja na izabrane opcije oglašavanja i informacije koje se nalaze na Facebook stranicama njihovih korisnika. Evo kako:

Pero voli motore. On provodi svoje slobodno vrijeme vozikajući se motorom, a njegov Facebook Profil je pun slika, video zapisa i drugih priča vezanih za dvotočkaše. Budući da generalni zastupnik Harley Davidson-a, shvata moć oglašavanja na Facebook-u, on odlučuje započeti kampanju ciljajući svoje oglase na Perin i Profile drugih korisnika poput njega, koji žive neposredno blizu trgovine.

Sljedeći dan, Pero se prijavi na svoj Facebook račun i vidi oglas. Budući da je on zainteresovan za Harlije, on klikne na „Like“ link, i na taj način govori Facebook-u da je zaiteresovan za ovakvu vrstu oglasa.

Kao rezultat toga, Facebook izvlači iz svog inventara više oglasa sličnih ovome, one za koje smatra da ih Pero želi vidjeti. I što više Pero lajkuje oglase, to će Facebook imati više informacija o prirodi oglasa za koje je on zainteresovan.

Ali nije to sve. Pero ima 530 prijatelja, tu je i 120 njih koji takođe vole motore. Budući da oni dijele ista interesovanja, oni će vjerovatno kliknuti na like kada vide Perin Profil, na kome je obavještenje o njegovom lajkovanju oglasa. Pošto imaju povjerenja u Peru i njegove preporuke, 76 njih odlučuje da klikne na link da bi vidjeli o čemu se radi (vjerovatno iz znatiželje).

Na taj način, prodavac Harlija, dobija informacije o Peri kao i njegovim prijateljima koji takođe imaju slična interesovanja. Dakle, prodavac dobija direktan kontakt sa svim korisnicima reklame. Ovo je nešto o čemu samo možete sanjati kada pokušavate oglašavanje preko Google Adwords-a.

Kao i svaki sistem, ni Facebook oglasi nisu savršeni. Zbog velikog broja korisnika Facebook-a i zapanjujućeg broja pojavljivanja vaš oglas vas može masno koštati. Da bi ste izbjegli ovo, možete napraviti dnevni proračun i postviti granice, tako da će Facebook isključiti vaše oglase kada dođu do tih granica. Umjesto da nastavi naplaćivanje, Facebook će pauzirati oglas do sutra, tako da troškovi ne idu preko vašeg dnevnog proračuna.

Slično kao i Google Adwords, smjernice za oglašavanje zabranjuju određene vrste reklama (one za odrasle, duvanske proizvode, brzo bogaćenje) i odredišne stranice (pop-ups, mouse trapping). Prije nego što počnete i razmišljati o postavljanju oglasa na Facebook-u, odvojite vremena da pročitate smjernice za oglašavanje (www. facebook.com/ad_guidelines.php).

Kako bi izbjegli trošenje vremena na izgrađivanje oglasa koje će Facebook odbiti, držite se ovih koraka:
  • Špijuniranje konkurencije 
  • Stvaranje Facebook oglasa 
  • Dizajn Facebook oglasa 
  • Ciljanje publike 
  • Praćenje rezultata
Možda zvuči smiješno, ali Facebook oglasi u suštini služe da promovišete svoje Facebook Stranice, Grupe i događaje. Ono što morate shvatiti jeste da je Facebook zatvoreno carstvo, koje je samo sebi dovoljno, pa može druge prisiliti da igraju po njihovim pravilima.

Sva mudrost se krije u taktičnosti. Ako od vas traže da igrate, onda igrajte i ne zaboravite da tamo gdje postoji sistem, postoje i rupe. Samo kopajte dublje i pronaći ćete ih više.

Špijuniranje konkurencije
Jedan od najučinkovitijih načina da izradite oglase za Google Adwords je da kucate ključne riječi kojima pretražujete Google i gledajte oglase koji se pojavljuju. Vremenom, primjetićete da neki oglasi neće dugo trajti, a drugi će nastavljati s oglašavanjem. Osim ako marketaru nije bitan novac, vjerovatno se radi o dobrim oglasima. Ako oglas nije isplatljiv, vjerovatno bi ga izbrisali ili pokušali poboljšati naslov ili nešto slično.

Jednom kad znate ključne riječi i prirodu oglasa koju oni koriste, nije teško kopirati ih i upotrebiti na vlastitom oglasu. Budući da ste uštedili na vremenu, i novcu, i preskočili isprobavanje, vi ste u startu u prednosti u odnosu na konkurenciju.

Isti princip funkcioniše na Facebook-u. Špijunirajte oglase, njihove ciljne grupe i njihove ponude. Iako je ovaj proces malo više komplikovan, nego što je slučaj sa Google-om, ipak je izvodljiv i koristan. Recimo da otvorite lažni Facebook Profil, sa karakteristikama koje će imati vaša ciljana grupa (navedite interesovanja, starosnu dob, mjesto boravka i slične stavke). Na ovom špijunskom profilu možete pratiti oglase koji se pojavljuju. Ako pronađete konkurentski oglas, proučite ga. Obratite pažnju na ključne riječi, slike i druge elemente koji motivišu korisnike da kliknu na njega. Poslije nekoliko dana imaćete bolju predstavu o tome kako izgraditi sopstveni oglas.

Ponekad je najjednostavniji način da dođete do ideje za dobru reklamu – kopiranje. Možda vam se ovo čini neetično ili šta već. Ali tako stoje stvari, ovo je najiskreniji savjet koji možete dobiti od marketara. Iako će vam rijetki među njima to priznati, radi se o modusu operandi većine ljudi iz marketinga na našem tržištu. Kada platite nekoj firmi da vam izradi reklamu, zar stvarno mislite da se oni neće poslužiti idejom iz Američkog hibridnog marketinga? Prema tome, i vi možete činiti isto. Kopiranje je uvijek bilo početak kreativnosti.

Izrada Facebook Oglasa
Kao što sam spomenuo ranije, proces stvaranja oglasa na Facebook-u je sasvim drugačiji nego na Google Adwords-u. Postoji nekoliko stvari koje trebate znati prije nego što se bacite na posao:

Postavljanje ciljeva – iako nije potrebno ovo naglasiti, zadivljujuće je koliko ljudi preskoči ovaj kritični korak u procesu rada. Prije nego što počnete pisati naslov i formuliranje vašeg oglasa, morate znati tačno šta sa njime želite postići. Želite li povećati broj fanova na vašoj Facebook Stranici? Želite li povećati broj članova vaše Grupe ili učesnika događaja? Od vaših odgovora na ova pitanja zavisiće i ostatak procesa.

Proučite smjernice – ovo je vjerovatno jedna od najčešćih grešaka koje možete napraviti. Prije nego što počnete sa radom, morate znati tačno šta smijete, a šta ne smijete učiniti na Facebook-u prije nego što pokušate pokrenuti svoj oglas. Totalni je promašaj proći kroz čitav proces objavljivanja oglasa, da bi ste na kraju shvatili da su ga odbacili. Zato pročitajte Smjernice za oglašavanje.

Budite jednostavni – izbjegnite poriv da učitinte sve odjednom. Vrlo je lako izgubiti se u opcijama ciljanja koje su vam dostupne i baciti pare na reklame koje ne donose željene rezultate. Previše uključenih mogućnosti dovešće do neodlučnosti, a to je zadnja stvar koju želite da se dogodi kada ste platili za oglas. Iskoristite dobru literaturu i upoznajte se sa segmentacijom tržišta.

Privlačenje pažnje – Facebook nije Google i Facebook oglasi nisu isto što i Google Adwords. Ukoliko zelite pokrenuti uspješnu kampanju, morate zaboraviti na „plati po kliku“ razmišljanje koje funkcioniše na Google Adwords-u. Kada neko pretražuje na Google-u, on želi pronaći informacije vezane za određenje tematike. Budući da ljudi na Facebook-u nisi u potrazi za informacijama, vaše oglašavanje trebate usredsrediti na dobijanje njihove pažnje. Morate kopati duboko u mentalni sklop osoba koje želite ciljati.

Umjesto da prosipate vrijeme i trud na izradu oglasa koji će na kraju biti blokirani, potrudite se da skupite što više informacija prije početka rada. Da biste bili sigurni da ćete na samom startu dobiti maksimum od vašeg oglasa pogledajte ovaj kratki video o pojedinostima Facebook Oglasa.

0 komentari:

Objavi komentar

 
;