IQ test

Za ovaj test su vam potrebni papir i olovka, po mogućnosti i digitron. Sve naravno, možete uraditi na svom mobilnom telefonu. Pitanje: Koliko bi ste platili da vašu reklamu vidi 2000 ljudi?

Uzmimo kao primjer tradicionalne metode reklamiranja kao što su flajeri ili brošure. U idealnim uslovima, što se rijetko dešava, vaših 2000 odštampanih flajera će vidjeti 2000 ljudi. Na ovaj način ste obavjestili te ljude o vašoj prisutnosti, a obavještavanje javnosti je od ključnog značaja za vaše poslovanje. Dizajn, štampanje i distribucija (podjela flajera) bi vas u prosjeku kostalo oko 300 KM. I to je prihvatljiva cijena. Naravno, zavisno od potreba kampanje ili projekta broj flajera će biti veći, a samim tim i troškovi. Na godišnjem nivou cijena reklamiranja putem flajera i brošura prerašće cifru od 3 000 KM. Ukoliko se odličite na bilborde, reklamne panoe, radio ili čak TV reklame cifra na vašem papiru (telefonu) će sigurno imati pored sebe tri nule. Ovo je tradicionalni metod reklamiranja i od njega ne treba u potpunosti odustati ma kolika ekonomska kriza bila.

Sa druge strane Facebook marketing je marketinško oružje izrađeno po standardima Gerila marketinga i ima univerzalnu primjenu za sve oblike poslovanja, pa samim tim i vašeg. Najbolji dio od svega je da vas ne košta praktično ništa.

Na stranicama ovog bloga pronaćićete sve potrebne informacije za korišćenje Facebook marketinga, kao i praktične savjete pomoću kojih ćete uštedjeti vrijeme i izbiti na sami vrh, a svoju konkurenciju ostaviti kilometrima iza sebe.

Ne zaboravite, onog momenta kad se krenuli u svoj biznis, stupili ste na bojno polje zvano „tržište“, a ja vam ne prodajem maglu, već najefikasnije marketinško oružje u 21. vijeku.



Priručnik za Facebook marketing

Ukolik ste vlasnik firme, caffe bar-a, web stranice ili želite reklamirati svoje usluge, Facebook marketing je idealan za vas. Postoje dva razloga zbog kojih bi trebali pročitati ovaj članak. A ako ne želite da pecate u ribnjaku koji se puni sa približno 800.000 članova svaki dan, onda pecajte negdje drugdje.
1. Facebook je najveća društvena mreža na svijetu, broj aktivnih korisnika je oko 500 miliona i svaki dan se povećava.
2. Facebook marketing je potpuno besplatan.
Gotovo sve veće firme posjeduju Facebook Stranicu, kao što su Coca-Cola, Volkswagen, Microsoft i mnogi drugi. Zašto ne biste i vi?
Kreiranje Facebook Fan Stranice
Kolikom na link (http://www.facebook.com/pages/create.php). Otvoriće vam se stranica na kojoj možete kreirati svoju Fan Stranicu. Odaberite vrstu stranice i upišite njen naziv. Otkačite opciju da ste ovlašteni za stvarenje stranice vaše firme.
U drugom koraku se ulogujte na vaš Facebook račun, nakon toga stranica treba biti spremna.
Korišćenje Fan Stranice
Postavite sliku firme (logotip i sl.), unesite osnovene informacije i kontakt… Kreirajte kartice koje su vam potrebne, kao što su: događaji, bilješke i dr.
Predložite prijateljima da postanu fanovi vaše stranice.
Budite aktivni i svakodnevno posjećujete stranicu, ažurirajte sadržaj i odgovarajte na postaljena pitanja.
Nemate vremena za ovo?
Ukoliko iz bilo kojih razloga niste u mogućnosti da sami kreirate i vodite stranicu, mi smo tu da vam pomognemo. Naše dvogodišnje iskustvo i stručnost u web marketingu su garancija da će vaše poslovanje dobiti maksimum od Facebook Fan Stranice.

Facebook činjenice:
• Facebook je druga najposjećenija stranica na internet
• Kada bi Facebook bio država, dila bi peta po veličini na svijetu
• Facebook je zabranjen u Siriji, Kini, Vijetnamu i Iranu
• Facebook ima više od 500 miliona aktivnih korisnika
• U SAD-u, više od 50% ljudi u dobi od 13 do 17 godina ima Facebook profil
• 50% korisnika se prijavljuje na mrežu svaki dan
• Više od 35 miliona korisnika ažurira svoj status svaki dan
• Više od 60 miliona statusa se postavi svaki dan
• Više od 5 milijardi dijelova sadržaja se razmjene na sajtu svake sedmice Više od 3.5 miliona događaja se objavi svaki mijesec
• Više od 1.5 miliona lokalnih firmi imaju svoje stranice na Facebook-u


Korisnička statistika:
• Facebook korisnici u dobi od 26 godina, čine 60%
• Prosječan korisnik provede 55 minuta dnevno na mreži
• Prosječan korisnik ima 130 prijatelja i šalje zahtjeve za prijateljstvo 8 puta mijesečno
• Prosječan korisnik postane fan 4 stranice mjesečno
• Prosječan korisnik je pozvan u bar 3 grupe mjesečno
• Prosječan korisnik je član najmanje 13 grupa
• Prosječan korisnik piše bare 25 komentara mjesečno
• Prosječan korosnik klikne „Like“ dugme na 9 sadržaja mjesečno
• Oko 70% korisnika Facebooka čine ne Amerikanci
• Više od 100 miliona aktivnih korisnika pristupa Facebook-u preko mobilnih uređaja
• Preko 300.000 korisnika pomoglo je prevod stranice na 70 različitih jezika



NAPOMENA: U pripremi je Priručnik za Facebook marketing. Prvi stručni priručnik na našim prostorima izlazi na tržište početkom marta 2011. godine. Riječ je o detaljnom opisu Facebook marketinga gdje ćete pronaći uputsta za korišćenje Facebook platform I aplikacija, a uz knjigu dobijate I video školu koja će vam olakšati rad na Facebook-u.
Ukoliko ste zainteresovani za ovaj priručnik, ostavite svoje podatke ili nas kontaktirajte i budite među prvima koji će imati najefikasniji marketinški alat u svojim rukama. A mi ćemo vam omogućiti kompletan materijal po ekstra povoljnoj cijeni.
tel: 065 252 552


ERA FACABOOK-a - Društvu je potrebna društvena mreža





Zbog nezaustavljivog rasta mreže Facebook-a, ovaj društveni fenomen je postao nezaobilazno marketinško polje za sve veći broj poslovnih ljudi. Ona je realnost koja prožima sve društvene slojeve, a povećavanjem broja korisnika povećava se i broj mogućnosti koje se otvaraju za vaše poslovanje. Ako firme kao što su Coca-Cola, Volkswagen i Microsoft imaju Facebook stranice koje su besplatne, zašto ne biste i vi? „Ako ne postojite na Facebook-u, onda i ne postojite“.


Kratka istorija velikog Facebook-a

Mark Zuckerberg, student druge godine na Harvardu, početkom 2004. godine, započinje rad na projektu Facebook . Ime „Facebook“ je posudio od školske publikacije sa slikama bivših i aktivnih studenata, koja je imala za cilj da se studenti bolje upoznaju. 

U početku Markov Facebook je bio dostupan samo studentima Harvarda. Ubrzo, mreža se proširila na sveučilišta Stanford, Yale, Columbia. Zuckerberg brzo širi pristup svim Ivy League sveučilištima, prelazi na područje Bostona u visokim školama i sveučilištima, a onda širom Sjedinjenih Država i Kanade. Danas je pristup omogućen svima iznad 13 godina.

Facebook danas
Mark Zuckerberg, sada bivši student Harvarda, je najmlađi milijarder na svijetu. Facebook je premašio broj od 500 miliona aktivnih korisnika, a njegova vrijednost se procijenjuje na 50 milijardi dolara. 

Zbog svoje jednostavnosti i mnoštva aplikacija predstavlja najpopularniju društvenu mrežu na svijetu, a sva genijalnost se nalazi u samoj početnoj ideji, a to je da se putem Interneta povežu oni ljudi koji se već poznaju u stvarnom životu. Kao što početna stranica Facebook-a kaže, on omogućava korisnicima povezivanje i socijalizaciju s ljudima koji su im bliski i koji rade, studiraju i žive oko njih. Mnogi koriste Facebook kako bi ostali u kontaktu sa svojim prijateljima i rodbinom. Za sve korisnike ovaj internet servis je besplatan, a prihode ostvaruje od sponzora i oglašavanja putem reklama koje se pojavljuju uz svaki profil. 

Možda se pitate zašto bi oglašavali svoje poslovanje na društvenoj mreži koja je tako lične prirode. Pa ako ne želite da pecate u ribnjaku koji se puni sa približno 800.000 članova svaki dan, onda pecajte negdje drugdje.  

Uhvati brzi voz

Osim studenata i mladih, danas je sve veći broj odraslih ljudi, intelektualaca te poslovnih ljudi iz cijelog svijeta koji su posvećeni Facebook-u. Zbog svog lokalnog i globalnog karaktera, naprednih aplikacija, te nezaustavljivog rasta, Facebook vam omogućava čudesne marketinške mogućnosti, jer preko njega možete na različite načine da objavite ono što želite da se zna, da privučete ljude tačno tamo gdje ih trebate. Ovo je najnapredniji oblik direktnog marketinga gdje svoje ciljano tržište možete da dosegnete još danas, i to uz minimalno ili nikakvo ulaganje novca.

Iako je korištenje Facebook-a relativno jednostavno, ovaj priručnik će vam omogućiti da uštedite vrijeme na isprobavanje mogućnosti i aplikacija, i onoga šta funkcioniše, a šta ne. 

Četiri ključa za Facebook

Iako postoje sličnosti između Facebook-a i drugih društvenih mreža kao što su MySpace, Bebo, i Hi5, postoje 4 ključne razlike na koje morate obratiti pažnju:

Facebook Profil/Stranice
Osim osnovnog, personalnog Profila, zahvaljujući unosu novih podataka i unapređenja mreže 2007. uvedena je nova vrsta profila zvana Fan Page (Facebook Fan Stranica) i ona je dostupna svima koji žele da imaju službeno prisustvo na mreži. Da biste ostvarili željeni uspjeh morate znati kada da napravite Profil, a kada Stranicu. Takođe morate znati i suptilnu razliku između promovisanja vašeg profila i vaše stranice, to je nešto čemu ćemo se posvetiti kasnije u toku ovog kursa.  

Facebook apps (Facebook Aplikacije)
Jedna od najvažnijih odluka od strane uprave Facebooka jeste puštanje Facebook koda u vanjsku upotrebu. Ovo je omogućilo dizajnerima da stvore aplikacije koje su u interakciji sa ključnim opcijama Facebook-a. Na taj način je otvorena mogućnost za proširivanje oglašavanja unutar mreže. Neke su uspješne, a neke i ne. 

Facebook ads (Facebook Oglasi)
Iako druge društvene mreže pružaju marketinške usluge, malo ih pruža sa toliko opcija kao što to radi Facebook. Koristeći više opcija ciljanja (targetiranja) koje su vam dostupne, možete odrediti tačan tip osobe koja će da vidi vaše pozivnice, ponude i slično, i da ih pokažete samo tim ljudima. Jednostavno možete pristupiti Facebook-ovoj cjelokupnoj bazi podataka, koju čine 500 miliona korisnika, gdje ćete pronaći hiljade, pa i stotine hiljada ljudi koji su zainteresovani za ono što nudite. 

Facebook platforma
Jedan od najvećih podsticaja Facebook razvoja je uvođenje Facebook platforme 2008. Koristeći Facebook platformu i API, treća strana može integrisati Facebook u njihove web stranice i dopustiti posjetiocima da predlože stranicu svojim prijateljima. To je odličan način spajanja sadržaja koji imate na vašoj web stranici sa sadržajem koji postavljate na Facebook-u, a pokazaću vam, na kraju ovog kursa, na koje sve načine to možete koristiti.

Nažalost, samo poznavanje ovih razlika nije dovoljno da pobjedite konkurenciju koja se već ubacila u Facebook ‘gomilu’. Da biste ih pobjedili u ovoj igri morate da znate male, ali bitne stvari koje čine razliku. 

Neslužbena pravila Facebook-a

Ako ste već pokušavali da se oglašavate preko Facebook-a vjerovatno ste vidjeli uvjete korišćenja. Poželjno je pročitati „Checked out Facebook’s”, jer su to službena pravila korišćtenja. Ipak, kao i kod većine stvari, postoje neka nepisana pravila koja većina ljudi i ne sazna dok se ne pokuša ponovo prijaviti na svoje račune i dobije poruku upozorenja.

Ako ne želite da vam se ovo dogodi sa stranicom trebate obratiti pažnju na ova neslužbena pravila:

Ne rastite prebržo
Nije prirodno da se neko pridruži Facebook-u, otvara nove Facebook Grupe, kreira Facebook Stranicu, pridruži se 10 Facebook Grupa, i 25 različitih stvari, označi 50 fotografija, i doda 250 novih prijatelja u samo jednom danu. Facebook ne zna previše, ali da bi izbjegli blokiranje računa koji izgleda vještački i raste prebrzo, obrišite ga. 

Osim toga, to nije igra brojeva. Iako ne morate ograničiti broj fanova svoje Facebook Stranice, granica profila je 5.000 prijatelja. Dakle, umjesto da srljate za gigantskim brojem prijatelja, usredsredite se na kvalitet odnosa. Da biste bili sigurni, nemojte dodavati vašem profilu više od 25 novih prijatelja na dan. 

Ne budite neprirodni
Iako većina ljudi zna da ne treba dodavati previše prijatelja odjednom, ima puno njih koji vide svoje račune izbrisane, jer rade druge stvari zbog kojih ih Facebook administracija vidi kao „spamere“ . Za Facebook ne postoji softver ili neki genijalni alat koji automatski radi umjesto vas. Ako pokušate koristiti ovakve programe, vaš Profil će biti trajno zabranjen.

Kako bi to izbjegli ponašajte se kao običan korisnik. Dodajte svoje prijatelje u različito doba dana. Nemojte ići na profile svojih prijatelja i dodavati sve njihove prijatelje odjednom. Nemojte slati iste poruke u pozivnicama  vašim prijateljima. Pravi Facebook korisnici to ne rade.

Nemojte biti agresivni
Jedna od najvećih i najlakših grešaka jeste previše agresivna promocija. Facebook je sigurno utočište za svoje korisnike i ne dopušta da neko upadne i kvari mir ostalih korisnika time što se neprestano reklamira na njihovim profilima.

Evo nekoliko stvari koje trebate izbjegavati da ne biste odletjeli sa Facebooka:
• Nemojte prečesto postavljati linkove. Ako ljudi žele da vide veze, oni će provjeriti vaš Facebook Profil ili Stranicu i tu će ih pronaći. 
• Nemojte se pridružiti više od 300 grupa i ograničite svoje postove na zidu na najviše 5 u jednoj sedmici. Kako bi izbjegli spamovanje, svoje aktivnosti širite vremenom i izbjegavajte forsiranje iste grupe.
• Nemojte praviti više ličnih Profila. Dozvoljen je samo jedan lični Profil koji mora biti na vaše pravo ime i prezime, i ne smijete praviti više profila za poslovne potrebe. 
• Nemojte pozivati previše ljudi. Nemojte pisati poruke vašoj grupi više od jednom dnevno, i ne pozivajte previše ljudi odjednom na svoj Facebook događaj. 

Ako dobijete poruku upozorenja, možete biti onemogućeni da koristite račun najmanje 24h. Ako ne pustite da se stvari malo ohlade i ne prestanete koristiti račun, tada će vaš račun biti u potpunosti zabranjen. 
Kao što je to slučaj u stvarnom životu, tako je i na Facebooku, prvo morate izgraditi odnos, onda možete početi davati savjete i preporuke.

Stavi pravu stvar na pravo mjesto

Rast web stranica poput MySpace, YouTube, Twitter i Facebook-a je donjelo sa sobom novi način povezivanja sa publikom. Za razliku od mase marketing medija, kao što su štampani oglasi, novine, radio oglasi i TV reklame, u dobu socijalnih medija marketing omogućava komunikaciju između ponuđivača i potrošača. Umjesto da se razbacujete sa jednostranim reklamnim porukama, ovi mediji vam omogućavaju da izgradite lični odnos sa potrošačima. 

Ove promijene se odnose na sam pristup gdje marketing dobija socijalnu ulogu, a vi morate igrati po novim pravilima. Alat koji upravo držite u rukama izbaciće vas na sam vrh društvenog marketinga, ali samo ako uradite stvari na pravi način. Prije nego što zaplivate novim vodama, postavite stvari na pravo mjesto.

Postavljanje ciljeva

Ovdje većina ljudi pogriješi. Teško je znati da li ćete uspjeti ili ne ako već niste shvatili šta znači uspjeh. Pa, zavisno o ponudi, proizvodu ili uslugama koje promovišete, uspjeh može značiti različite stvari. Koji god je vaš cilj, morate ga zapisati. Shvatiti šta želite kao rezultat vaših marketinških aktivnosti i oglašavanja na Facebook-u, i postavite sebi vremenski okvir da ga završite.

Nešto kao: U preriodu od X mjeseci, želim da povećam zaradu za Y %. 

Zatim možete razrađivati taj cilj koliko god želite i pratiti ostvarene rezultate u okvirima vremenskih rokova. Posvetite se ostvarivanju manjih ciljeva, jer su lakši za shvatanje, a njihovo ostvarivanje će vam dati podsticaj da nastavite ka ostvarivanju krajnjeg cilja. Nakon što shvatite svoju svrhu i ciljeve, možete početi razmišljati o pripremi za oglašavanje na Facebook-u.

Ovo su najbitnije stvari koje trebate imati na umu kada su u pitanju socijalne mreže:

Odnosi su na prvom mjestu

To je vjerojatno jedna od najvećih, ako i najveća od najvećih stvari koje treba zapamtiti kada je u pitanju marketing i oglašavanje na Facebook-u. Ne možete igrati na duge staze ako je vaš plan da odradite povezivanje sa ljudima, uzimajući ih kao fanove ili ih pozovete u grupe, a zatim ih pretvorite u slušaoce vaše reklame. Ovakva strategija ne funkcioniše nigdje na Internetu, a posebno ne na Facebook-u. Ako želite ostvariti uspješnu prisutnost na Facebook-u, trebate se usredsrediti na uspostavljanje i izgradnju odnosa sa ljudima.

Ne zaboravite, nisu ljudi na Facebook-u zbog vas, oni su tu da se druže, socijalna mreža je njihov svijet i igrajte po njihovim pravilima. Jedino tako ćete doprijeti do njih. Kao i u stvarnom životu, kad uđete u novo društvo, pratite njihove navike, prisvajate određeni žargon… Istu taktiku primjenite i na Facebook-u. Dodajte ih kao prijatelje, komentarišite fotografije, čitajte njihove postove, to radite i na svom Profilu. Saznajte što više o njima, a zatim ih uključite u razgovore i pozovite ih da učestvuju u stvarima do kojih im je stalo.

Sjetite se da već ima 500 miliona korisnika Facebook-a, sve ih je više svakog dana, tako da vam neće biti teško pronaći ljude koji su zainteresovani za ono što imate za ponuditi. Umjesto da idete okolo i trošite vrijeme i trud pokušavajući da se ljudima nametnete, daleko je bolje voditi razgovor sa onima koji su već zagrijani za ideju. Još bolje, usmjerite svoju pažnju na nekolicinu ljudi koji su stvarno u mogućnosti da pomognu rasplamsavanje vašeg prisustva na Facebook-u. 

Kvalitet, ne količina

Umjesto gomilanja prijatelja na Facebook-u, rezultati će biti puno bolji ako potrošite to vrijeme na pronalaženje pravih prijatelja koji će postati vaš glasnici i pomoći promovisanje vaše poruke. Iako ćete možda imati nekoliko stotina ili hiljada promotera, sva počinje sa malom „jezgra grupom“ ljudi koji će lanac širiti za vas. Imajte na umu da ljudi vjeruju onima koje poznaju, tako da će njihova preporuka, za njihove prijatelje vrijediti više nego sva vaša stručnost i vještina.

Reputacija 

Kada je u pitanju poslovni uspjeh male firme, sve zavisi od vaše reputacije, tj. ugleda koji imate u vašoj zajednici. Ako ste poželjni u svojim krugovima, vjerovatno ćete oko sebe imati uspješne poslovne ljude, kojima će biti drago da posluju sa vama i kojima će biti stalo do vašeg uspjeha.

Isto je i na Facebook-u gdje vaš uspjeh zavisi od ugleda koji imate među svojim Facebook prijateljima i fanovima. Nabavite sebi lošu reputaciju i oprostite se od uspjeha, jer je to jedna od rijetkih stvari koje će ljudi moći da koriste za procjenu vaše validnosti (da li žele da posluju sa vama ili ne). Dobar glas se daleko čuje, a loš... Da budemo iskreni, u Facebook svijetu glasine se šire daleko brže nego u stvarnost, jer je komunikacija gotovo trenutna, a ne morate ni izaći iz kuće. Korisnici se oslanjaju na svoje mišljenje i na mišljenje svojih prijatelja, a vaša reputacija će biti od ključnog značaja.

Da biste bili sigurni da imate dobar ugled na Facebooku, postoji nekoliko stvari koje trebate učiniti:
• Stavite svoje prijatelje i fanove na prvo mjesto. Pobrinite se da sve što radite, preporučujete ili prodajete služi za njihovo dobro. 
• Budite autentični. Ništa ne gradi povjerenje i poštovanje brže od stvarne slike onoga što vi zapravo jeste. Čak i ako to znači da niste savršeni, jer je baš to ono što će učiniti da se ljudi prepoznaju i povežu sa vama. 
• Budite transparentni. Stavite integritet izad svega šta činite i budite iskreni pred drugima o svojim motivima. Ljudi više vole da odmah budete iskreni sa njima nego da shvate da pokušavate da ih zavlačite, tako da je najbolje da vas dožive kao transparentne što je više moguće.

Ako se budete držali ovih jednostavnih stavki, bićete ispred konkurencije i spremni da uđete u najvažniji dio ovog kursa, gdje ćete vidjeti kako možete predstaviti tržištu svoje ponude, proizvode i usluge koristeći Facebook. 

 
;