4/18/2011

FACEBOOK MARKETING STRATEGIJA - Top 10 najboljih facebook brendova - 3. dio

Šou Ellen DeGeneres
Šou Ellen DeGeneres je dnevni televizijski tok šou koji prati oko milion ljudi. Ellen je kroz svoj šou razvila značajnu bazu fanova, jer ga prati mnogo ljudi i ima raznoliku listu gostiju. Nije ni čudo što njenu Facebook stranicu od marta 2010. posjećuje više od 1.7 miliona fanova. Iako Ellenino osoblje nije ažurno kada je u pitanju Facebook, kao neki od drugih iz Top 10, aktivni su kada je u pitanju objavljivanje novih podataka sa novim sadržajima.

Ova stranica omogućuje ljudima da vide teme narednih emisija, kao i da se prijave za neku od narednih emisija.

Jedna od prvih stvari koju primjetite kada dođete na ovu stranicu je takmičarska aplikacija koja se nalazi na početnoj stranici, a koja se stalno mijenja ili ima neku vrstu novog takmičenja gdje fanovi mogu da učestvuju. Za one koji žele da učestvuju u njenoj emisiji, Ellenin tim je kreirao aplikaciju „Be on Ellen“ koja sadrži spisak narednih tema za emisiju. Kada kliknete na bilo koji od ponuđenih naslova, bivate premješteni na novu stranicu na web sajtu njenog šou programa, na kojoj možete da se informišete, kao i da popunite određeni formular za prijavu. 



Ellenin tim je kreirao i tab pod imenom „ElenTV“ koji predstavlja ekstenziju blogova posvećenih šou programu na web sajtu. ElleninTV sajt je tako dizajniran da se savršeno uklapa u izgled i opus web sajta. Ovo je aktivan blog sa mnogobrojnim postovanjem tokom dana. Nekim danima se tu nađe i 5-10 postova koji opisuju zbivanja iza kulisa.

Ellenin šou ima i aktivno područje za diskusije na kojem fanovi redovno razgovaraju jedni sa drugima, nude savjete, postavljaju pitanja i održavaju komunikaciju.

Mashable
Mashable je popularni društveno-medijalni blog osnovan od strane Pita Kesmora. Od ovog unosa, Mashable je, prema Tecnorati, rangiran na treće mjesto medju svjetskim blogovima. Jedini blogovi koji zauzimaju višu poziciju su Huffington Post i TechCrunch. Jedan od razloga zašto je Mashable ovako visoko rangiran je taj što ima mnogo posvećenih fanova i čitalaca. Pored bloga, Mashable regularno organizuje zabave po cijeloj zemlji i održava svoje prisustvo bitnim među mnogim velikim društvenim medijima. Kako se podrazumijeva da je Mashable „Vodič za društvene medije“, bilo bi čudno da nema nalog na Facebook-u. Do danas njegova stranica ima 140,000 fanova. Mashable koristi svoju Facebook stranicu prvenstveno za postovanje. Ali kako Mashable pokriva cijeli društveno-medijski prostor, njegovi postovi su raznoliki u zavisnosti od toga šta je danas bila glavna vijest. S obzirom na to da je za Mashable vezano veoma mnogo pisaca, prema Google-u, sedmično se objavljuje oko 149 postova. Zanimljivo je to da Mashable ne koristi aplikaciju bilješki, već svaki put objavljuje postove kao nezavisne objave na svom zidu.


Ovo je korisno, jer ovim putem mogu da izvuku i fotografiju iz posta ili sa lokacije na kojoj se post nalazi, što pomaže čitaocima da na brzinu skeniraju stranicu i zaustave se na postovima koji bi im mogli biti interesantni sudeći po fotografiji koja je na njima, postavljanim pitanjima, naslovu ili trenutnoj konverzaciji.

Zbog svih događaja koje Mashable priređuje, sponzoriše ili im samo prisustvuje, tab sa događajima je bitan radi obavijesti na kojim lokacijama će tim da se nalazi u budućnosti. Takođe pomaže Facebook fanovima da znaju da li će prisustvovati narednim dešavanjima, kao i pomoći Mushable-u da proširi obavijesti o budućim dešavanjima. Ovo se pretvara u veliki alat mrežne komunikacije, jer se fanovi Mashable-a međusobno pronalaze, pogotovo ako žive u istom području ili posjećuju pojedine Mashableove događaje. Ovo pomaže pri budućem razvitku, ne samo Mashable-ovog društva, već i društvenih medija u globalu.

Lekcije koje smo naučili iz  Top 10 liste
Recimo da je vaš trenutni utisak to da su svi Top 10 ili poznate ličnosti, političari ili već dobro poznati brendovi. Možda ne vidite koju korist imaju od ovih raznih stranica. Vjerovatno se pitate zašto obični ljudi i brendovi nisu profilisani. Glavna stvar o kojoj treba da mislite je da su svi ovi alati koje su poznate ličnosti koristile dostupan i vama. Mnogi su ugrađeni i u samu bazu Facebook-a. Neke prateće karakteristike ko što su FBML set zahtijevaju osnovnu vještinu kodovanja, ali ni to nije nemoguće. To je ono što ove ljude i kompanije izdvaja u njihovom korišćenju Facebook-a naspram mnoštva ostalih društvenih mreža i medija. Mnogi od nas si ne mogu priuštiti da imaju toliku skalu sajtova kao što imaju predsjednik Obama, VW, ili Gary Vaynerchuk. Ili bi bilo preskupo da se sve to napravi ili nemamo potrebu za novim aplikacijama na našem web sajtu. Mnogi sajtovi sadrže statične osnovne informacije koje se rijetko mijenjaju. Kako bilo, Facebook je drugačiji, jer se konstantno razvija. Facebook je pravovremen. Osnovne karakteristike ugrađene u bazu Facebook-a dozvoljavaju nam da nadogradimo različite alate za komunikaciju, kao i da razvijemo zajednicu. To je upravo ono što su već navedeni iz Top 10 uradili na razne načine. Neki su imali timove koji su se brinuli o svemu umjesto njih, kao naprimjer predsjednik Obama, dok su ostali upadali u svoje radove i ostajali direktno konektovani, kao što su Vin Dizel i Gary Vaynerchuk.

Poenta cijele priče je da svi oni koriste iste alate koji su dostupni i nama. Ne dobiju poseban pristup podacima ili aplikacijama koje nisu dostupne i nama. Jedina razlika je što je njihov porast u vidu fanova mnogo veći od našeg. Ali ne dajte se omesti brojkama. Iako zvuči malo moguće, oni predstavlju samo mali dio njihove baze fanova. I onako brojevi nisu ono o čemu je ovdje riječ, niti nešto što je bitno. Ono što je bitno je imati istinske pristalice ili fanove brenda. Zato bi trebalo da ove stranice analizirate da biste vidjeli kako da popravite svoje prisustvo ili prisustvo svog brenda ili brenda svojih klijenata. Dobro sagledajte sa svih strana i odlučite šta vam se sviđa kod ovih stranica da biste ostvarili dinamičnije prisustvo na Facebook-u. Ovo su pet kratkih savjeta koji će vam pomoći u anlizi:

1. Koristite sve moguće karakteristike. Facebook vam pruža veliki broj alata koji vam mogu pomoći da poboljšate svoj brend ili sebe. Iskoristite ih do maksimuma. Postavite fotografije, video snimke i događanja. Komunicirajte na zidu. Dijelite linkove. Budite dio konverzacije koja se dešava trenutno.

2. Pokušajte svoju stranicu proširiti putem FBML. Kako FBML postaje vrtoglavo popularan, nastavićemo da gledamo stranice korišćenjem koda koji ih čini jedinstvenim. Pokušajte da naučite da rukujete FBML-om ili pronađite prijatelja ili saradnika koji ima nekog znanja u oblasti kodiranja. Pomjeranjem svoje stranice samo jedan korak od standarda možete stvoriti jedinstveno iskustvo, kao kod mnoštva drugih stranica koje mnogi od nas često posjećuju.

3. Promovišite svoju stranicu. Uvrstite svoju stranicu u svoj e-mail marketing, na druge socijalne mreže, na brošure ili bilo koje drugo mjesto koje vam se čini prikladnim za to. Dođite do kreativnih načina da se prikažete. Gawin Newsome je ovo odlično uradio podstičući ljude da preporuče njegovu stranicu svojim prijateljima. I vi to isto možete uraditi.

4. Djelujte. Ako ljudi već posjećuju vašu stranicu, iako im to nije bilo po rasporedu, i još ostavljaju komentare tamo ili postavljaju fotografije, i vi možete izdvojiti malo vremena da im odgovorite na komentar. Chris Brogan i Julien Smith su proveli puno vremena komunicirajući sa svojim fanovima. Ohrabruju svoju zajednicu da komuniciraju jedni sa drugima i odgovaraju na sva pitanja na koja mogu pružiti odgovor. Ovaj nivo interakcije je jedan od razloga zašto se Trust Agents našla na New York Times-ovoj listi najprodavanijih poslije svega dva dana prodaje.

5. Budite od pomoći. Kada ste već stvorili zajednicu, pružite fanovima raznolike sadržaje i često komunicirajte sa njima; budite im od pomoći u što je većoj mjeri to moguće. Što im više pomažete, veće su šanse da će se oni vratiti po još. Nemojte uvijek samo promovisati svoju robu; promovišite i druge. Dijelite interesantne linkove koji bi mogli biti zanimljivi i vašoj zajednici. Pretplatite se na blogove nekih od vaših fanova i ponekad promovoišite postove u vezi sa tim. Ne samo da će vam fanovi biti zahvalni, nego će im biti drago da promovišu vašu stranicu, jer je to i njima sada od koristi.

Kombinujući ove savjete sa nekim vašim sopstvenim, možete početi da razvijate solidnu strategiju u vezi sa vašom stranicom, kako bi se ona razvijala i bila uspješnija. I na kraju, postoje stotine dobrih stranica koje nisu ovdje spomenute. Ako naiđete na neke stranice za koje mislite da bismo svi mogli nešto da naučimo iz njih, bilo bi dobro da navratite na našu Facebook Stranicu (Belbord) i podijelite ih sa nama. 

0 komentari:

Objavi komentar

 
;