1/01/2012

FACEBOOK FAN PAGE (Facebook Stranica)

Namjena Facebook Profila jeste prezentacija osobe, dok se Facebook Stranice koriste za sve ostalo. Facebook Stranica je javni profil vaše firme ili proizvoda, sa ciljem promocije. Facebook definiše stranicu ovim riječima: „Facebook je kreirao Stranice kad se primjetilo da ljudi pokušavaju da se povežu sa poznatim markama i ličnostima iz javnog života na način koji nije bio u skladu sa Facebook-om… Sada, uz pomoć Stranica, ne samo da možete da se povežete sa svojim omiljenim umjetnicima, već možete i da pokažete i preporučite svojim prijateljima, dodajući stranice za koje marite u svoj lični profil.”

Od kada je Facebook pokrenuo ovu platformu otvorila se nova mogućnost  direktne interakcije ponuđivača i potrošača. Iako se karakteristike Facebook Stranica stalno razvijaju (na temelju povratnih informacija od strane vlasnika i obožavatelja), postoji nekoliko karakteristika koje se neće promijeniti:
  • Kako bi se izbjegla zloupotreba Facebook Profila, uvedena je Facebook Fan Stranica kako bi brendovi mogli imati interesa koristiti Facebook.
  • Kao što je slučaj i sa Profilom, svako ažuriranje Stranice biće vidljivo za vaše fanove kao novost.
  • Brendovi i male firme sada se mogu uključiti u interakciju koja se odvija unutar Facebook-a.
  • Koristeći jednostavne osnove SEO optimalizacije, vaša Facebook Stranica se može popeti na vrh pretraga na Google-u.
  • Za razliku od Facebook Profila, koji dopuštaju samo do 5000 prijatelja, Facebook Stranica omogućava neograničen broj Fanova.
Iako je Facebook Profil dobra osnova, Profil ima mnogo ograničenja u pogledu poslovanja i promocije. Zbog toga je Facebook stvorio Stranicu, kao odgovor na potrebe preduzetnika, firmi i ostalih poslovnih subjekata. Budući da ove stranice može koristiti svako, za promociju gotovo bilo čega, Facebook-u je itekako koristilo ovo proširenje mreže.

Recimo da ste vlasnik firme koja proizvodi donje rublje. Kao vlasnik poslovanja vi bi trebali imati Facebook Profil sa kojim bi ste se povezali i komunicirali sa vašim stvarnim prijateljima i obiteljima, vašim poslovnim saradnicima, školskim drugovima ili poznanicima iz kafane. Na profilu možete imati link vaše web stranice (ako nemate web stranicu, nabavite je ovdje www.belbord.com) i Facebook Stranice vašeg poslovanja.

Vaša Facebook Stranica će imati informacije o Vašem poslovanju, uključujući vašu adresu, broj telefona i adresu web stranice. Ova Stranica će obavještavati fanove o vašem poslovanju i o svemu što se događa u trgovini. Preko Stranice možete davati i kupone sa popustom od 50% na kupovinu nekog proizvoda. U suštini, mogućnosti su beskrajne.

Kreiranje Facebook Stranice
Kreiranje Facebook Stranice jednostavno je koliko i otvaranje Facebook Profila. Pošto se izgled Facebook redovno mijenja, a u poslijednje vrijeme sve češće, neću trošiti vrijeme na to. U svakom slučaju, ukoliko malo bolje razgledate Facebook sigurno ćete pronaći dugme koje upućuje na kreiranje  Stranice. Evo stvari koje trebate imati na umu prije nego što počnete praviti Facebok Stranicu:

Naziv stranice
Facebook vam omogućava da odaberete ime za vašu stranicu. Birajte pametno, jer je ime jedino što se neće mijenjati na stranici, i trebalo bi da bude pamtljivo. Imajte na umu da se ime vaše stranice koristi kao oglas, ako se odlučite da je promovišete koristeći Facebook Oglase.

Ako stranica lokalne firme, poželjno je koristiti ime samog poslovanja. Ako ste umjetnik ili Stranica predstavlja brend, onda ćete koristiti svoje ime ili proizvoda, tj. ponude koju promovišete.

Naziv firme može doprinjeti SEO rangu, ako imate već registrovan domen sa uključenim ključnim riječima, upotrebite to ime za naziv Stranice.

Fotografija Stranice
Pošto je fotografija Stranice ono što će ljudi prvo vidjeti u svojim vijestima, treba obratiti pažnju na odabir fotogorafije koja će dati najveći učinak. Ako imate logotip (ili nešto što već korostite kao dio vašeg vizuelnog identiteta), iskoristite ga kao poslovni imidž za svoju Facebook Stranicu. Veličina slike bi trebale biti: 180x540 piksela.

Informacije
Kao što profil treba imati lične podatke poput: adrese, telefona, e-mail adrese itd. Stranica će imati sve poslovne informacije: Radno vrijeme, telefon, adresa, i slične kontakt informacije.

Definisanje cilja
Da bi ste bili sigurni da će vam se trud isplatiti, odredite svrhu vaše Fan Stranice. Ova pitanja će vam pomoći u tome:
  1. Šta Facebook Stranica može učiniti za vaše poslovanje?
  2. Po čemu će Facebook Stranica biti drugačija od vaše web stranice ili bloga?
Nakon što odgovorite na ova pitanja, možete krenuti na izgradnju same Stranice. Na početku rada, odaberite kojoj vrsti stranice i kojoj kategoriji će pripadati vaša Facebook stranica.

Nakon što odaberete vrstu stranice, trebate joj dati ime. Koristite savjete koje sam već ranije dao o imenu stranice. Prije nego što kliknete na „Create Official Page“, odlučite da li ćete označiti stranicu kao službeno tijelo ili predstavnika (osobe, posla, brenda).

Kada dođete na svoju novonastalu Fan Stranicu prvi put, vidjećete link na desnoj strani „Uredi informacije“ („Edit Information“). Unesite informacije koje su bitne za vaše potrošače: radni sati, imena zaposlenika, mjesto, broj telefona i slične detalje o vašem poslovanju. Unos ovih informacija je važan za SEO optimalizaciju, kao i za informisanje novih posjetitelja vaše stranice.

Polja koja su vam dostupna, zavisiće od tipa Facebook Stranice, a što više detalja unesete (o tome ko ste, šta radite, gdje klijenti mogu doći do vaših proizvoda i usluga), više ćete biti uspješni.

Nakon ovoga možete početi uređivati kartice. Kao što je spomenuto ranije stranica ima mnogo različitih kartica (fotografije, video, linkovi i sl.), a uređivanje se radi na isti način kao što je to slučaj kod Facebook Profila.

Razlika je u tome što kod Facebook Stranice, možete odabrati koje kartiće će vidjeti vaši fanovi kada posjete vaš Facebook. To je odličan način da skrenete pažnju posjetitelja i da ih motivišete da poduzmu akciju. Bilo da je to e-mail obrazac za prijavu, skidanje kupona i sl. Takođe možete proširiti funkcionalnost svoje stranice dodavanjem aplikacija.

Ako želite dodatne aplikacije, koje ne možete naći na samom Facebook-u, možete ih potražiti na internetu, koristeći Google pretraživač koji zna sve (vi trebate znati ukucati prave riječi), tako možete pronaći web sajtove koje nude gomile gotovih aplikacija kao što je www.involver.com. Vidite više informacija o ovome na CD-u.

Korišćenjem dodatnih aplikacija uštedićete na vremenu, a vaša stranica će dobiti na profesionalnosti.
  • Ako ste vlasnik restorana, možda želite dodati aplikacije za rezervacije, tako da korisnici mogu rezervisati sto odmah na stranici.
  • Ako organizujete koncerte, možete ponuditi prodaju karata ili dati određene popuste.
  • Ako ste vlasnik male firme, možete dodati Visa Business Network aplikaciju za povezivanje sa svojim kolegama.
Postoje na hiljade aplikacija koje možete pronaći i dodati na svoju stranicu. Pametnim odabirom možete postići maksimalan učinak svoje Facebook Stranice. Naravno ni u ovome ne treba pretjerivati.
Nakon što su osnovni elementi postavljeni, počnite sa pozivanjem ljudi. Ako već imate Facebook Profil, jednostavno pozovite svoje prijatelje da se pridruže vašoj Stranici.

NASTAVIĆE SE

0 komentari:

Objavi komentar

 
;