4/11/2011

FACEBOOK MARKETING STRATEGIJA - Top 10 najboljih facebook brendova - 1. dio

Facebook Grupe i Stranice posjeduju gotovo neograničen broj mogućnosti u promovisanju poslovanja. Ipak, uvijek ostaje dilema: da li smo ih maksimalno iskoristili?

Iako je na desetine hiljada Fan Stranica i Grupa prisutno na mreže, samo ih se nekolicina ističe iz mase. Budući da Grupe, ukoliko su popularne, brzo prerastu limit i postaju  „društvene“ stranica, u ovom poglavlju fokusiraćemo se na Facebook Fan Stranice. Pretvaranje Grupa u Fan Stranice je danas trend, tj. potreba. Stranice su javnog karaktera, nude raznolik set karakteristika, a tu je i činjenica da Facebook mreža želi da nastavi sa razvijanjem. 

Ove stranice su u Top 10, jer su izgrađene na profesionalnom nivou i to na jednostavan i zanimljiv način, a u njihov rad je uključen veliki broj alata. Proučite ove stranice i koristite ih kao inspiraciju u svome radu. To je definitivno najbolji način da budete sigurni da ste na pravom putu Facebook marketinga. Zašto izmišljati toplu vodu i trošiti vrijeme na konstruisanje točka, ako već imate priliku da učite od najboljih?  

Volkswagen
VW se izdvojio daleko od mase kada je lansiro svoju Stranicu. VW je otvorio zasebne stranice za svaki od svojih vozila (više od 14), a potom ih sve uvezao u stranicu VW preduzeća. Oni su iskoristili mogućnosti FBML i dizajn svojih stranica posebno prilagodili, čime su vizuelnim efektom privukli pažnju posjetitelja.



Posjećivanjem VW stranice (http://www.facebook.com/VW) može da „upozna VW“. Svaka  klasa vozila je naznačena na kartici početne stranice. Ako kliknete na naznačenu karticu prebacujete se na stranicu tog vozila.

Na istoj stranici  VW je dodao i Facebook aplikaciju koja vas analizira prikupljenjem svih informacija koje ste unijeli na svoj profil i na osnovu tih informacija vam preporucuje VW vozilo koje će vam najbolje pristajati. Zar to nije zanimljivo?

Na drugim mjestima na Stranici VW firme možete pronaći veliki broj fotografija i video snimaka koji su postavljeni kao i aktivne najave događaja budućih VW aktivnosti. VW takodje ohrabruje fanove da uploaduju svoje fotografije i video snimke kako bi prosirili ovu VW zajednicu. Od marta 2010. ova Stranica je stigla do 349,000 fanova. Fanovi su angazovani u kreiranju zida VW-ove stranice.

Svaka individualna stranica VW vozila, u zavisnosti od popularnosti vozila,  ima i do desetak hiljada fanova koji aktivno uploaduju fotografije, video snimke i postavljaju informacije na VW zid. Svaka zasebna stranica klase VW vozila sadrži reklamu prilagođenu vozilu koje je u opticaju. Ako kliknete na tu reklamu bivate prebačeni na oficijalnu stranicu VW-a, kao i na posebnu stranicu tog posebnog vozila gdje ćete dobiti više informacija, vidjeti cjene kao i kontakt prodavača.

Trust Agents
Trust Agents je prema New York Times-u i Wall Street Journal-u najprodavanija knjiga koju su napisali Chris Brogan i Julien Smith, a koja je objavljena 2009. godine. Prije izdavanja knjige Chris i Julien su kreirali Facebook Stranicu, kao način komunikacije sa sredinom u kojoj se nalaze, na taj način su se spojili sa društvima u kojima su se zasebno nalazili. Ovo je bio način da knjizi obezbijede dodatni publicitet, kao i da započnu raspravu o konceptima navedenim i razrađenim u knjizi. Chris i Julien nisu kreirali Stranicu koristeci neke prilagodjenije karakteristike kao što je slučaj sa ostalima iz Top 10. Ali, ono što njih dvoje jesu uradili bilo je da su uzeli neke osnovne karakteristike i iskoristili ih da sagrade jaku i lojalnu zajednicu.

Umjesto rada samo na RSS pohranjivanju podataka i azuriranja statusa s vremena na vrijeme, oboje, Chris i Julien su koristili stranicu dan za danom.


Nekoliko sedmica poslije kreiranja ove stranice, Agents je imala više od 2,000 fanova koji su komunicirali sa Julien i Chrisom na ustaljenom nivou. Chris i Julien su dali sve od sebe da odgovore na svaki primljeni komentar.

Kao dodatak tome, Chris i Julien su  dodali dosta novog sadržaja na stranicu Agents što je predstvljalo ekskluzivu na toj stranici. To mnogo govori o njihovoj predanosti knjizi i zajednici, jer oboje imaju još poslova na internetu, pored ove Stranice.

Da bi ste se priključili konverzaciji morate biti član ove zajednice. Što je vrlo jednostavno. Na ovaj način  možete se informisati, postavljati pitanja, gledati video snimke ili čitati zabilješke sa Christianovih ili Julieninih privatnih blogova, što nije bio slučaj sa velikim brojem drugih grupa i stranica koje su istraživane.

Microsoft Office
U julu 2009. tim Microsoft-a je lansirao i svoje Facebook stranice. Stranice su kreirali za svaki svoj pojedinačan proizvod (Word, Power Point, Outlook i sl.).


Zatim su ih sve uvezali u jednu veliku Microsoft Office stranicu. Čini se da je ovaj koncept zasnovan na VW-ovoj korporaciji i zasebnim stranicama za svako vozilo. Ali Microsoft Office je podigao upotrebu FBML na viši nivo sa potpunošću sadržaja koji se nalazi na njihovim stranicama.

Kada posjetite Microsoft Office stranicu na adresi http://www.facebook.com/Office, automatski dolazite na vama prilagođeni tab. Taj tab sadrži paletu video snimaka koji odgovaraju proizvodu za kojim tragate. Ispod toga možete da vršite odabir strana koje vas zanimaju. Ako vršite navigaciju sa taba za savjete/trikove, na ovoj strani možete naći mnoštvo raznolikog sadržaja. Možete pregledati sve, od slobodnih predložaka do dnevnih savjeta sa velikim brojem izvora informacija. Svi ovi linkovi vas vraćaju na relevantni dio Microsoft Office stranice. Pored svih ovih karakteristika, Microsoft Office je postavio mnoštvo video snimaka i dodao kartice koji će vas odvesti do njihovih drugih društvenih medija.

Gary Vaynerchuk
Gary Vaynerchuk je postao internetski fenomen. On je popularni vlasnik Wine Library, locirane u Springfildu, New Jersey, domaćin dnevnih online video emisija na televiziji Wine Library. Takođe je vezan i za mnoge druge projekte.

Vaynerchuk je zaradio na sopstvenom brendu tokom 2008-2009. godine i postao jedan od najtraženijih javnih govornika u industriji, potpisao 10 ugovora za knjige sa Harper Books u vrijednosti od 1,000,000 dolara i bio je gost skoro svakog jutarnjeg programa ili večernje emisije na kablovskoj televiziji.


Kako Facebook ima limit od 5,000 prijatelja na svakom privatnom nalogu, Gari je, kao i mnogi drugi koji posjeduju rasprostranjenu mrežu, morao da kreira stranicu kako bi nastavio sa svojim radom na Facebook-u.  Od marta 2010. Gary je imao  više od 41,000 fanova i taj broj je nastavio da raste. Slično kao i Trust Agents, Gary nije učinio ništa  kreativno niti inovativno kao VW, Jonas Brothers ili Microsoft Office. Ali ono što je Gary uradio, jeste da je iskoristio stranicu kao način da izgradi rastuću zajednicu Vayneriakanaca, kako je Gary volio da naziva svoje fanove.

Gary redovno komunicira sa fanovima i odgovara na njihova pitanja. Njegovi fanovi su veoma ažurni kada je u pitanju njegova stranica. Gary je koristio FBML kod da proširi svoju Facebook stranicu na način da na nju doda tab koji će sadržavati sva njegova pojavljivanja na TV-u, tab koji sadrži sve ostale socijalne mreže u koje je Gary uključen, kao i tab preko kojega ćete moći da stupite u kontakt sa Garijem, ako želite da radite sa njim na nekom projektu. Dodatni tabovi zapravo ne predstavljaju ništa više od  ekstenzije tačno onoga što možete pronaći i na sajtu televizije Wine Library (www.winelibrarytv.com) ili na njegovom ličnom blogu (www.garyvaynerchuk.com).

0 komentari:

Objavi komentar

 
;