Svaki oblik poslovanja ima brend. Firma je u braku sa brendom u dobru i zlu. To kažem zato šato se vama ne mora sviđati vaš brend. On može biti zbunjujući, nesadržajan ili konfliktan. Brend je puno više od običnog loga, vaš brend je jezgra vašeg biznisa i ako ne znate šta je jezgra vašeg identiteta ili niste uzeli dovoljno vemena da ga mapirate, onda ćete vjerovatno imati zbunjujući komfliktan i nesadržajan brend.
Većina firmi kod nas i ne odvaja baš previše vremena na definisanje i razvoj brenda. Posao ide onako kako su navikli, i niko u slabom brendu ne vidi problem. Pa, bez jakog brenda moraćete se bespotrebno boriti da proširite svoje poslovanje. Jak brend privlači ideane klijente i odbija one koji to nisu. To je jedan od načina na koji postajete magnet za klijente – kreirajte jak bred, a zatim promovišite taj brend kroz marketinški sistem. Bez ovoga vi ste u potrazi za klijentima, umjesto da jednostavno uslužujete klijente koji dolaze vama. Bez brenda imaćete puno više posla i stresa, jer ne možete da predpostavite odakle će vaš novi klijent doći.
Ako imate snažan brend, to znači da imate snažnu reputaciju na tržištu. Tako da ljudi već znaju ko ste vi i šta radite. Oni znaju kakve probleme vi rešavate, pa ako imaju taj problem, oni će vam doći. Takođe će vas preporučiti svojim prijateljima i poznanicima.
Dok sa druge strane, ako imate slab, zbunjujući, konfliktan i ne sadržajan brend; ljudi su možda čuli o vama ali ne znaju šta to tačno radite. Ne znaju kakve tačno probleme riješavate pa prema tome ne znaj da li trebaju vaš proizvod ili ne. Ne znaju kako da se postave prema vama. I najgore od svega oni brzo zaborave vaše ime, jer to ime za njih nema nikakvog značenja. Ako ne shvatite šta je vaš brend i ako ne uradite sve što možete da nastavite da ga naglašavate i podsjećate vaše klijente o njemu onda će tržište da odluči šta je vaš brend. A vama se to vjerovatno neće svidjeti. Dakle morate da shvatite šta je vaš brend i da ga konstantno oglašavate. Ako uradite samo jedno od toga drugi će oblikovati vaš brend.
Da bi ste bili sigurni da vaš brend radi za vas, postavite sebi ova pitanja:
1. Da li VI znate šta je vaš brend? Ako ne znate, onda definitivno imate problem sa brendom.
2. Da li imate jasnu sliku vaših idealnih klijenata? Ako nemate jasnu sliku vaših idealnih klijenata onda ili niste postavili komunikativni odnos vašeg brenda sa vašim klijentima ili vam nedostaje dio oglašavanja (ukoliko se pokaže da je vaše brendiranje sasvim pogrešno u odnosu na ciljno tržište, morate se vratiti na sami početak stvaranja brenda).
3. Da li ljudi znaju šta radite? Ukoliko nisu sigurni koju vrstu usluge ili proizvoda prodajete onda sigurno imate problem sa komunikacije brenda ili marketinški problem, a možda ste se jednostavno udaljili od vašeg brenda.
1. Da li VI znate šta je vaš brend? Ako ne znate, onda definitivno imate problem sa brendom.
2. Da li imate jasnu sliku vaših idealnih klijenata? Ako nemate jasnu sliku vaših idealnih klijenata onda ili niste postavili komunikativni odnos vašeg brenda sa vašim klijentima ili vam nedostaje dio oglašavanja (ukoliko se pokaže da je vaše brendiranje sasvim pogrešno u odnosu na ciljno tržište, morate se vratiti na sami početak stvaranja brenda).
3. Da li ljudi znaju šta radite? Ukoliko nisu sigurni koju vrstu usluge ili proizvoda prodajete onda sigurno imate problem sa komunikacije brenda ili marketinški problem, a možda ste se jednostavno udaljili od vašeg brenda.
Upamtite, na vam je da komunicirate i oglašavate vaš brend vašim idealnim klijentima, nije njihov posao da zapamte vas.
0 komentari:
Objavi komentar